magyar zászló Jaguar XK 120 angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XK 120 (1948-1954)

A Jaguar XK 120 egy sportautó, melyet a Jaguar 1948 és 1954 között gyártott. Ez volt a Jaguar első sportautója, mióta az SS 100 termelése megszűnt 1940-ben.

A XK120 nyított kétülésesként vagy ahogy Amerikában hívják roadsterként indult az 1948-as London Motor Show-n, és elsősorban az új Jaguar XK motort bemutató kiállítási autóként szerepelt. Ez az autó volt az első prototípus, alvázszáma 660001. Szinte teljesen úgy nézett ki, mint a későbbi széria termelésű autók, kivéve, hogy a szélvédő egyenes külső pillérét a sorozatgyártású változatnál lekerekítették. A roadster nagy szenzációt keltett, és ez meggyőzte a Jaguar alapítóját és a tervezés irányítóját, William Lyons arról, hogy a modellt érdemes termelésbe venni.

1948-tól az első 242 roadster változatot még fa vázra építették alumínium karosszéria elemekkel. 1950 elején áttértek a 112 fonttal (51 kg-al) nehezebb teljesen acél vázra. A "120" az alumínium karosszériás autó 120 mph (193 km / h) végsebességére utalt (a szélvédő eltávolításával még ennél is gyorsabb volt), amely lehetővé tette, hogy a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója legyen a gyártás indulásakor.

1949-ben készült az első sorozatgyártású roadster, alvázszáma 670003, melynek tulajdonosa Clark Gable volt. A XK120 végül a két nyitott változatban állt rendelkezésre, először is, mint egy nyitott 2-üléses (az amerikai piacon mint a roadster, Amerikán kívül pedig OTS elnevezéssel), valamint egy lehajtható tetejű kupéként (DHC) 1953-tól; és úgy is, mint egy zárt karosszériás , vagy angolul fixed head coupé (FHC) 1951-től. A kisebb, 2 literes 4 hengeres motorral szerelt változat bevezetését, melynek jelölése XK100 volt és elsősorban a brit piacra szánták, végül törölték közvetlenül a gyártás előtt.

Május 30-án 1949-ben, a kiürített belgiumi Ostende-Jabbeke autópályán egy prototípus XK120 a Royal Automobile Club of Belgium tisztviselői jelenlétében átlag 132,6 mph sebességet ért el (egymással ellentétes irányban elért sebességek átlaga), de itt a szélvédő helyett csak egy kis szélterelőt szereltek az autóra és a csak opciósan rendelhető legfelső áttétellel szerelték. Ugyanitt 135 mph-t értek el egy utas oldali ponyvatető felszerelésével. 1950-ben és 1951-ben Franciaországban egy döntött ovális pályán az XK120 roadster több mint 100 mph-t ért el 24 órás átlagban és több mint 130 mph-t az egyik órában. 1952-ben a kupé számos világrekordot állított fel sebesség és távolság tekintetében, amikor átlagban 100 mph-s sebességgel futott egy héten keresztül.

A Roadster nagyon sikeres volt az autóversenyeken és raliban is.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József