Log in or sign up

Jaguar Klub hírlevél 2015/08
Tavaszi Piknik-Túra 2015.03.20-23.

Tisztelt klubtagok!

Buzdítok mindenkit, hogy írja meg gondolatait, élményeit, kalandjait a Jaguarjával vagy a Jaguar Klubbal kapcsolatban!

Úgy gondolom, hogy én a klub " krónikása " is vagyok, aki leírja a történteket, tájékoztatja azokat, akik egy-egy klubrendezvényre nem tudtak eljönni. Az is a feladatom, hogy a beszámolóimmal emléket állítsak a múló idő által különben tovatűnő élményeknek, eseményeknek. Ezek a gondolatok benne lesznek a klubunk évkönyvében, ami 2016 januárjában fog megjelenni, és a 2014 - 2015 évi klubeseményeket fogja tartalmazni.

A Tavaszi Piknik-Túra 2015.03.20-23.

Hagyományainkhoz híven a tavasz első napsugaraival együtt mi is felébresztettük kedvenc autóinkat téli álmukból és elindultunk velük felfedezni Magyarország rejtett értékeit. Most a Bakony felé vettük az irányt. A kirándulás két fő szervezője, " akiknek ezúton is szeretném megköszönni a nagyszerű és önzetlen munkájukat ", Verporten Odin és Feltein Attila, ismét remek programot állítottak össze a résztvevők számára. Már a szállás kiválasztása is tökéletes volt. A családias hangulatú Hotel Szarvaskút nem messze Zirctől, csendes, nyugodt környezetben a Bakony közepében található, ahol nagyon tiszta és friss a levegő.

Péntek délután folyamatosan érkeztek a résztvevők az ország különböző pontjairól. Mint ilyenkor lenni szokott, a csomagok gyors bepakolása után legtöbbünk a wellnesrészleg felé vette az irányt, ott üdvözöltük egymást kitörő örömmel. Volt kinti és benti jacuzzi, volt gyerek és felnőtt medence, finn- és infraszauna valamint gőzfürdő is. A hotel különleges figyelmessége volt, hogy egy tea sarkot rendezett be számunkra, ahol mindenki készíthetett magának meleg frissítőt. Vacsorára mindenki szépen felöltözött, s az étteremben folytattuk az estét. A büféasztalos vacsora finom volt, minden igényt kielégítő. Az idő múlásával egyre több és több borosüveget nyitottak fel a pincérek. Verpoorten Odin klubtársunk, és barátunk pedig megkínált mindenkit a saját készletéből származó jófajta francia vörösborral, aminek ugyancsak örvendezett a közönség. Aki már jóllakott az biliárdozhatott, mint olasz barátunk Giuseppe, aki barátságos mérközést vívott a 6 éves Gazsy Szilárddal, vagy indulhatott vissza a wellnes részlegbe a " habok közé " . Az esti mulatozás nem tarthatott nagyon soká, mert tudtuk, hogy másnap 8.30-kor indulásra készen a parkolóban a kocsiknál kell lennünk, ezért nem túl későn mindenki nyugovóra tért.

Szombaton 7.30-kor a felkelő nap már a reggeliző asztalnál talált bennünket. Mindenki friss és feldobott volt. Már vártuk azt, hogy elindíthassuk a Jaguarjaink motorját, és elkezdődjön a " Nagy Kaland " . Fél kilenc után pár perccel el is indult a 20 autóból álló Jaguar konvoj. Amikor áthaladtunk a közeli falukon, sok mosolygó, integető embert láttunk, akik örültek, hogy ennyi különleges autót láthatnak.

Első állomásunk a Tési szélmalmoknál volt. Ott van az ország két utolsó hatlapátos szélmalma, amik közül az egyik még működő képes. Minden alkatrésze fából készült, kivéve a malomkerekeket. Érdekes volt hallani az idegenvezetőnktől, hogy ezek hogyan működtek. A felépítésük, működtetésük meglepően egyszerű volt, akár egy ember is tudta működtetni. Tésről kis, erdőgazdasági utakon indultunk tovább. Volt, ahol csak egysávos uton kígyozott a Jaguar karaván. Festői szépségű tájakon keresztűl vezetett az utunk.

Mígnem délelőtt 11 óra körül Csesznekre értünk. Autóinkat leparkoltuk, gyalogosan indultunk a vár meghódítására. A hagyományokhoz híven elkészítettük a csoportképet, ahol mind az 50 résztvevő rajta van. Nem annyira a vár állapota, hanem inkább az onnan nyíló kilátás nyűgozött le bennünket. Mert hát a vár.... ismerjük be, elég romos állapotban van. Viszont mindenképpen megérte megmászni, mert így nagyobb lelki nyugalommal tudtuk elfogyasztani az ebédet  A vár lábánál kiépített pihenőhely volt, ahol " szertartásos " keretek között megtartottuk a piknikezést. Volt Jaguar logóval hímzett abroszunk, klubzászlóval díszített túrótortánk, különleges minőségű, tölgyfafüstön érlelt sonkánk, házikolbászunk, cipóba sült csülkünk, tengergyümölcsei salátánk, tojássalátánk, házizserbónk, almáspiténk és még több tucat finomság. Persze az italokról sem feledkeztek meg a résztvevők. Előkerültek a házi pálinkák, mert ugye az étvágyat gerjeszteni kell s persze a jófajta rozéborok is, mert azoknak nem olyan nagy az alkohol tartalmuk, ezért az elfogyasztásuk után még lehet autót vezetni

Kora délután ismét útrakeltünk szeretett autóink társaságában. A Pannonhalmi apátság volt a következő állomásunk, ahol a kultúrszomjunkat szerettük volna oltani. A pannonhalmi Bencés Monostort 996-ban alapították Szent Adalbert szerzetesei. Szent István király szándéka szerint közösségük máig imádkozik „az ország fennmaradásáért” . Örümünkre ez a műemlékegyüttes remek állapotban van. hála a folyamatos felújításoknak. Ez a hely igazán európai színvonalú, méltán lehetünk rá mi Magyarok büszkék.

A több órás séta után indultunk útnak az utolsó úticélunk felé. Bakonybélben a Pannon Csillagdába vártak minket. Ide este hatra érkeztünk meg.Ebben az időben egyébként már zárt volna az intézmény, ámde a remek szervezőknek hála miattunk nyitva maradtak és megvártak bennünket. Egy érdekes planetáriumi vetítéssel kezdődött a program, amelyen megismerkedtünk a Naprendszer bolygóival, azok keletkezésével és anyagszerkezetükkel. Majd egy kiállítást tekintettünk meg, ahol űrhajósruhát, holdszondát és antik távcsöveket láthattunk. Ezután felsétáltunk a felső szintre, ahol két nagyméretű, modern távcsővel megszemléltük a Jupiter bolygót.

Csapatunk este nyolc körül indult vissza a hotelbe, ami szerencsére már nem volt messze. Így hamarosan már a vacsora asztalnál üdvözölhettük egymást. Mint lenni szokott a vacsora nem ért véget az étkek elfogyaszásával, hanem késő éjszakáig tartó baráti beszélgetéssé alakult. Ez nagyon fontos, mert ilyenkor tudunk hosszú, őszinte eszmecseréket folytatni.

Vasárnapra egy könnyedebb program volt tervezve, azért is, mert tudtuk, hogy a szombati nap elég fárasztó volt. Reggeli után még lehetett társalogni, vagy ismét a wellnesrészlegen lazulni. 10.30.-kor elbúcsúztunka hotel kedves személyzetétől és a zirci apátságba indultunk. A zirci apátság a Ciszterci szerzetes rend magyarországi központja. Egy szép park közepén található a nemrég minőségien felújított kastély és templom. A ciszterci apátságot III. Béla király alapította 1182-ben, az akkor csaknem lakatlan, sűrű erdővel borított Bakonyban, a Cuha patak forrásvidékén. A templom és monostor több évtizeden át épült, román stílusban. 1526. után a mohácsi vészt követően a templom elhagyatottá vált, s majdcsak az 1800-as évek elején népesül ismét be. A régi építési stílus sajnos nem tetszett a barokk kor szerzeteseinek. Ezért a régi templomot teljesen lerombolták és egy új barokk stílusú templomot emeltek. Ez a templom máig áll. Belsejében sok dúsan díszített, aranyozott, istent dicsőítő szobor és szép freskók láthatók.

Miután az óra elütötte a 13.-at, mi is megéheztünk és Öskü felé vettük az irányt, ahol egy gyönyörű tisztáson ismét kibontottuk piknikkosarainkat s megismerkedtünk azok tartalmával. A tisztás mellett egy kis patak csörgedezett, a közelben pedig egy fa játékokkal felszerelt játszótér volt, amiknek a gyerekek nagyon örültek. Öskü egy régi hun-magyar kifejezés, Atilla vezér korából származik. Amikor még Őseink nem keresztények voltak, hanem Üstengrit a Magyarok istenét tisztelték. Az ország vezetőjét pedig nem királynak, hanem Tengrikutnak nevezték. Amikor egy Tengikut meghalt az őt követőnek esküt kellett tennie. Megesküdött, hogy a Hun-Magyar nép érdekeit fogja védelmezni, az ősi értékeket fogja tiszteletben tartani, és a Hun-Magyar hagyomágyokat megörzi. Az időseket az ősöket a hósoket tiszteli. Valamint, hogy a becsület és tisztesség szabályai szerint fog élni és uralkodni. Azt az esküt az ősök kövének a szent kőnek az " Öskünek " a kézbentartásával tette. - Az Öskü valószinűleg egy földre hullott meteor darabja volt. -

Kirándulásunkat a Várpalotai Tury-Vár meglátogatásával zártuk. Örömünkre ezt a műemléket is felújították 2011-ben. Ezért tényleg élmény ide látogatni. A program egy 30 perces rajzfilmmel kezdődött, amiben elmesélték a vár elmúlt 700 esztendejének kalandos történetét. Kiemelve a török időket, amikor is a török birodalom szinte teljesen meghódította Magyarországot. Ekkor 1554-ben tűnt fel Palotán a kor leghíresebb törökverője Thury György, akiről így írt egy korabeli krónikás:

„Én nem vagyok elég, hogy megmondhassam
Vitézségét, hogy előszámlálhassam
Csak az harmadrészére is megírhassam
Az hallgatóknak elibe adhassam.”

Thury a magyar végvári vitézi élet egyik legnagyobb alakja volt. Hős katona, nagyszerű hazafi, okos hadvezér, bátor vitéz. Számtalan történetíró feljegyezte róla, hogy derék, egyenes jellemű ember volt, aki katonáit barátainak, testvéreinek tekintette. Híre egész Európát bejárta, de nem volt gőgös, sem hiú, csak az ellenséggel szemben büszke és kegyetlen. Csatában félelmetes, kemény, bátor vitéz volt Thury, aki életét gondolkodás nélkül kockára tette hazájáért.

1566-ban a budai Arszlán pasa nagy erővel és elszántsággal, sok jól felszerelt harci eszközzel, ágyúkkal, és közel 8000 emberrel készült a nagy támadásra. A Sintér-hegyen, és a Kopasz-hallgató dombjain csak úgy nyüzsögtek a kétfarkú török zászlók, lándzsák, ágyúk, félelmetes volt a török oldal felkészültsége. A palotai várba a közeli végvárakból összeverbuválta Thury a segítőket, de még kétszáz főt sem ért el a harcoló katonaság. Mégis kitartottak és hősies harcuk meghátrálásra késztette a török hadsereget.

A várban több állandó kiállítás is helyet kapott. Talán a legérdekesebb a régi magyar viseleteket, katonai uniformisokat bemutató kiállítás.

Biztos vagyok benne, hogy a " Piknik-Túrán " résztvevők ismét felejthetetlen élményekkel gazdagodtak. Szép autóinkka szép tájakat kerestünk fel. Jó barátokkal találkoztunk, sok tudással, ismerettel gazdagodtunk. Ez a kellemes hétvége nem jöhetett volna létre, ha nincs a Magyar Jaguar Klub és benne a sok értékes, kedves ember.

Írta: Gulya Péter
az Úr 2015. évenek 3. havának, 27. napján

Minden klubtársamnak sikeres, vidám napot kívánok!

Üdvözlettel:

Gulya Péter
Elnök
Tel.: +36/20/3690672
E-mail.: -E-mail-

Posted by admin on kedd 31 március 2015 - 09:22:12 | Comments: 0  |   ADD TO FACEBOOK ADD TO TWITTER

Oldal:   <<        >>

Korábbi hírek
Jaguar Klub hírlevél 2015/07 admin @ (19 márc : 10:42) (Hírlevelek)
International Jaguar Spares Day, 22nd March 2015 admin @ (08 márc : 09:00) (Érdekességek)
Jaguar Klub hírlevél 2015/05 admin @ (16 febr : 11:20) (Hírlevelek)
Jaguar Klub hírlevél 2015/04 admin @ (12 febr : 14:05) (Hírlevelek)