magyar zászló A Jaguar XJ X300 angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XJ X300 (1994-1997)

Az X300-al a Jaguarnak stilisztikai szempontból az volt a célja, hogy a modell visszatérjen a korábbi XJ Series I-II-III vonzó stílusjegyeihez.
Az autó elejét jelentősen áttervezték, és visszatértek a négy különálló kerek fényszóróhoz melyek összhangban voltak a finoman megtervezett, szinte szoborszerű motorháztetővel.
Az autó mechanikusan nagyban hasonló volt közvetlen elődjéhez, az XJ40-hez. A hathengeres X300-t az új AJ16 soros hatos motor hajtotta, ami az AJ6 motor egy továbbfejlesztett verziója volt elektronikus, elosztó nélküli gyújtásrendszerrel.
A V12-es továbbra is rendelkezésre állt, egészen az X300 1997-es kifutásáig (bár az Egyesült Államok piacán egy évvel korábban megszűnt a szigorodó OBD-II környezetvédelmi követelmények miatt). A Jaguar az X300-nál vezette be a kompresszoros XJR modellt, az első kompresszoros autót a cég történetében.
A modell tervezését nagyban befolyásolta, hogy a Jaguar 1990-ben a Ford Motor Company tulajdonába került. Az Automotive News szerint ez inkább a gyártási folyamatokon, mintsem a felhasznált Ford alkatrészeken érhető tetten. Bár az X300 menetstabilizáló rendszer például a Ford Mondeo-ból lett átvéve és a Nippondenso légkondicionáló rendszer is Ford beszerzési csatornákon keresztül került beépítésre .

Főtámogató

Magyar Jaguar Club

Támogatóink

Aligvárom Webáruház

FER-VILL Kft.

Filep Diesel Szerviz

Ilona Apartmanház

INOX Technology Kft.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Prandovszki Tibor

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Wallis

Partnereink

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

Copyright © 2016-2021 Kabai József