magyar zászló Jaguar S-Type angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar S-Type (1999-2008)

A Jaguar S-Type egy felső középkategóriás autó, mely az 1998-as Birmingham Motor Show-n debütált és az 1999 és 2008 közötti modellévekben került forgalmazásra.

Az elnevezése az 1963 és 1966 között gyártott korábbi S-Type-ra utal. A modell enyhe ráncfelvarrást kapott a 2005-ös modellévtől. Az S-Type a Jaguar Castle Bromwich-i gyárában készült, az angliai Birminghamben. Az autó formaterveit Geoff Lawson készítette 1995-ben, felépítése a Jaguar/Ford DEW platform-on alapul, hasonlóan a Lincoln LS és Ford Thunderbird autókhoz.

Az első S-Type-ok, kódnevükön X200-asok (1999-2002) még egy U-alakú középkonzollal és opcionális érintőképernyős navigációs rendszerrel készültek. A hagyományos ugró jaguár a motorháztetőn csak választható opció volt, annak ellenére, hogy ekkorra már mind az USA-ban, mind az EU-ban jóváhagyták ezt a baleset esetén letörő díszítést.

A ráncfelvarrott verzióknál ( "X202", "X204", "X206", ahol az utolsó számjegy a modell évet jelöli) a Jaguar logo a hűtőrács tetejére került és hagyományosabb, lekerekített stílusú lett a középkonzol. Ausztráliában az ugró jaguár opció a motorháztetőn nem állt rendelkezésre egészen 2004-ig. A kompresszoros S-Type R (rövidítve Jaguar STR rövidítve) 2002-ben csatlakozott a modellpalettához és a cég abban reménykedett, hogy felveszi a versenyt a BMW M5 és a Mercedes E55 AMG versenytársakkal.

Az erőforrás az újonnan fejlesztett 4,2 literes V8-as volt Eaton M112 kompresszorral, és a 400 lóerő 5,3 másodperces gyorsulást biztosított 0-60 mph-re(0-100 km / h 5,6 s). Ez a modell 18 colos (457 milliméteres) alufelniket, dróthálós hűtőrácsot, monokróm festést kapott. Volt rajta egy kiegészítő hátsó szárny, oldalsó küszöb-spoilerek, sportos első lökhárító beépített ködlámpákkal, valamint hátsó spoiler, extra hátsó futómű merevítés és R embléma a csomagtartó fedélen és a két első sárvédőn.

A későbbi R modelleken egy átdolgozott tárcsa rendszer hajtotta az Eaton M112 kompresszort és ez extra 20 LE-t biztosított. A 2003-as modellévtől megjelent az elektronikus kézi-fék is, amely a hagyományos kézi működtetésű kart váltotta fel. Szintén 2003-tól jelent meg a hatfokozatú automata ZF 6HP26 váltó, valamint a 3,0 literes V6-os motor teljesítményét 235 lóerőre növelték a korábbi 210 LE-ről az amerikai autókon.

A 2003-as modell átdolgozott műszerfalat és középkonzolt is kapott, és a hűtőrács is átdolgozásra került Jaguar-szerűbb megjelenést kölcsönözve az autónak, valamint megjelent a behajtható indítókulcs is. Egy kisebb ráncfelvarrás történt még a 2005-es modellévre, áttervezett első és hátsó lökhárító alsó peremekkel, kissé módosított hűtőráccsal és hátsó lámpatestekkel, alumínium motorháztetővel és egy új 2,7 literes V6-os dízelmotorral, melynek teljesítménye 207 lóerő (154 kW) volt. Az ablakmosó fúvókákat beépítették az ablaktörlő lapátokba. Az utastérben nem volt változás. A 2006-2008 modelleknél eltűnt az első ködlámpa.

Főtámogató

Magyar Jaguar Club

Támogatóink

Aligvárom Webáruház

FER-VILL Kft.

Filep Diesel Szerviz

Ilona Apartmanház

INOX Technology Kft.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Prandovszki Tibor

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Wallis

Partnereink

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail: