Jaguar XF (2007- )
Az XF-et a Jaguar Whitley tervezési és fejlesztési központjában, Coventry-ben fejlesztették és a Birmingham-i Castle Bromwich gyárban szerelik.
A fejlesztés során az XF-et az X250 kódnévvel azonosították.
Az XF széria verzió bemutatójára a 2007-es Frankfurti Autószalonon került sor, miután a C-XF koncepció autó 2007 januárjában az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon már bemutatkozott.
Ian Collum, a Jaguar tervezési igazgatója vezette a fejlesztést, a design gyökeresen eltért a korábbi Jaguar négyajtós modellektől. A termelésre érett széria XF a koncepció autó C-XF-től leginkább az első lámpák és az orr-rész tekintetében tért el, utóbbi magában foglal egy ovális alakú hálós hűtőrácsot, mely az 1968-as XJ SeriesI-t idézi.
A csomagtérfedél megtartotta az S-Type-ból ismert krómozott élet, és magában foglalja az ugró Jaguar logót is.
A belső tér tartalmaz néhány egyedi megoldást, mint például a szellőzés fúvókái, amelyek kikapcsolt állapotban egy síkban vannak a műszerfallal, abba mintegy beleolvadva és csak a bekacsolásakor fordulnak ki, valamint a forgó sebességváltó gomb, az úgynevezett JaguarDrive Selector amely a motor beindításakor emelkedik ki a középkonzolon.
Eltérés még a hagyományos korábbi Jaguar utastér hangulathoz képest a halványkék háttérvilágítás használata a műszerfalon, a kapcsolóknál és egyéb kezelőszerveknél. Kisebb világító egységeket, mint például a belsőtér világítást érintőkapcsolóval lehet bekacsolni.
A kesztyűtartó is érintésre nyílik. Szokatlanul az első generációs XF-nek nincs szövetes belső terű verziója, még az alapfelszereltség is teljes bőrkárpitot kapott - olyan területeken is, ahol a korábbi Jaguar-oknál még műanyagot alkalmaztak. Valódi fa furnérral is rendelhető volt, de ehhez társultak olyan anyagok is, mint az alumínium, a karbon vagy fekete zongoralakk betétek, abból a célból, hogy ezek modernebb hangulatot varázsoljanak az utastérbe.
A vevőrendelések 2008 márciusában kezdődtek, különböző V6-os és V8-as motorokkal.
2011 áprilisában a Jaguar bemutatta az XF ráncfelvarrott változatát a New York-i Nemzetközi Autószalonon, a gyártás kezdete 2011 júliusa volt.
A facelift első és hátsó stílus változásokat tartalmazott, amelyek közelebb hozták a modellt az eredeti Jaguar C-XF koncepció autóhoz.
Új belső kárpitozás, adaptív tempomat, és egy új négyhengeres 187 lóerős, 2,2 literes dízelmotor is megjelent. Szintén újdonság volt a nyolcsebességes automata váltó és a start-stop automatika. Sikerült a fogyasztást és a szennyezőanyag kibocsájtást is lényegesen csökkenteni (149 g/km CO2, 5,40 l/100 km).
A második generációs XF (kódnév X260) az Egyesült Királyságban a bemutatótermekben 2015 szeptemberében jelent meg.
Ez az első LED fényszórókkal szerelt Jaguar. A karosszéria nagy része alumínium, ennek köszönhetően az autó 190 kg-al lett könnyebb, mint elődje. A motorválaszték a nagyon takarékos 163 lóerős dízeltől a 380 lóerős benzinesig terjed, akár 700 Nm nyomatékkal. Az XF ettől kezdve nyolcsebességes automata sebességváltóval, vagy hatfokozatú manuálissal rendelhető.
Az autó ugyan 7 mm-el rövidebb, mint az elődje, de a tengelytáv 51 mm-el hosszabb lett, így a hátsó utasoknak rendelkezésre álló hely megnőtt.