magyar zászló Jaguar XF angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XF

Jaguar XF (2007- )

Az XF-et a Jaguar Whitley tervezési és fejlesztési központjában, Coventry-ben fejlesztették és a Birmingham-i Castle Bromwich gyárban szerelik.

A fejlesztés során az XF-et az X250 kódnévvel azonosították. Az XF széria verzió bemutatójára a 2007-es Frankfurti Autószalonon került sor, miután a C-XF koncepció autó 2007 januárjában az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon már bemutatkozott.
Ian Collum, a Jaguar tervezési igazgatója vezette a fejlesztést, a design gyökeresen eltért a korábbi Jaguar négyajtós modellektől. A termelésre érett széria XF a koncepció autó C-XF-től leginkább az első lámpák és az orr-rész tekintetében tért el, utóbbi magában foglal egy ovális alakú hálós hűtőrácsot, mely az 1968-as XJ SeriesI-t idézi.

A csomagtérfedél megtartotta az S-Type-ból ismert krómozott élet, és magában foglalja az ugró Jaguar logót is. A belső tér tartalmaz néhány egyedi megoldást, mint például a szellőzés fúvókái, amelyek kikapcsolt állapotban egy síkban vannak a műszerfallal, abba mintegy beleolvadva és csak a bekacsolásakor fordulnak ki, valamint a forgó sebességváltó gomb, az úgynevezett JaguarDrive Selector amely a motor beindításakor emelkedik ki a középkonzolon.

Eltérés még a hagyományos korábbi Jaguar utastér hangulathoz képest a halványkék háttérvilágítás használata a műszerfalon, a kapcsolóknál és egyéb kezelőszerveknél. Kisebb világító egységeket, mint például a belsőtér világítást érintőkapcsolóval lehet bekacsolni.

A kesztyűtartó is érintésre nyílik. Szokatlanul az első generációs XF-nek nincs szövetes belső terű verziója, még az alapfelszereltség is teljes bőrkárpitot kapott - olyan területeken is, ahol a korábbi Jaguar-oknál még műanyagot alkalmaztak. Valódi fa furnérral is rendelhető volt, de ehhez társultak olyan anyagok is, mint az alumínium, a karbon vagy fekete zongoralakk betétek, abból a célból, hogy ezek modernebb hangulatot varázsoljanak az utastérbe.

A vevőrendelések 2008 márciusában kezdődtek, különböző V6-os és V8-as motorokkal. 2011 áprilisában a Jaguar bemutatta az XF ráncfelvarrott változatát a New York-i Nemzetközi Autószalonon, a gyártás kezdete 2011 júliusa volt. A facelift első és hátsó stílus változásokat tartalmazott, amelyek közelebb hozták a modellt az eredeti Jaguar C-XF koncepció autóhoz.

Új belső kárpitozás, adaptív tempomat, és egy új négyhengeres 187 lóerős, 2,2 literes dízelmotor is megjelent. Szintén újdonság volt a nyolcsebességes automata váltó és a start-stop automatika. Sikerült a fogyasztást és a szennyezőanyag kibocsájtást is lényegesen csökkenteni (149 g/km CO2, 5,40 l/100 km). A második generációs XF (kódnév X260) az Egyesült Királyságban a bemutatótermekben 2015 szeptemberében jelent meg.

Ez az első LED fényszórókkal szerelt Jaguar. A karosszéria nagy része alumínium, ennek köszönhetően az autó 190 kg-al lett könnyebb, mint elődje. A motorválaszték a nagyon takarékos 163 lóerős dízeltől a 380 lóerős benzinesig terjed, akár 700 Nm nyomatékkal. Az XF ettől kezdve nyolcsebességes automata sebességváltóval, vagy hatfokozatú manuálissal rendelhető. Az autó ugyan 7 mm-el rövidebb, mint az elődje, de a tengelytáv 51 mm-el hosszabb lett, így a hátsó utasoknak rendelkezésre álló hely megnőtt.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Agárdi Klasszikautó Kft.
Boros CNC
Weineroptika
QDAM Kft

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

FER-VILL Kft.

Ilona Vendégház

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Terjék Esküvői Autók

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © Minden jog fenntartva. Tervezte, készítette és fejleszti: Kabai József 2016-2024 Softholding Kft.