Történeti áttekintés

XJ X350-358 (2003-2009)
Az autó könnyebb súlya megengedte a kisebb 3,0 literes V6-os beépítését is, bár a 2,7 literes V6-os dízel bevezetésével ez a változat megszűnt (sem V6 benzin, sem V6 dízel verzió nem volt elérhető az amerikai piacon).
Egy új, hatfokozatú automata sebességváltót építettek be, amely könnyebb és gazdaságosabb volt a korábbi ötfokozatúnál.
Az új légrugó rendszer adaptív lengéscsillapítást és automata hátsó szintszabályzást tett lehetővé. Eltérően más gyártóktól, a Jaguar nem épített be manuálisan állítható hasmagasságot vagy lengéscsillapítást, ezek szabályozását teljes egészében és kizárólag a számítógépre bízták. A dinamikus menetstabilizáló és a kipörgés-gátló is az alapfelszereltséghez tartoztak.
A két zónás klímaberendezés is alap volt, míg a hosszított tengelytávú modellekbe négyzónás klímát építettek. Opcionális volt az érintőképernyő, ahonnan különböző beállításokat, a műholdas navigációt, az Alpine audio-rendszert és a bluetooth telefon-kihangosítót lehetett kezelni. A "Jaguar Voice" rendszer révén számos funkció hangvezérléssel is működtethető volt.
2007 február végén bemutatták az X350 ráncfelvarrott változatát, X358 típuskóddal. Esztétikailag a fő változások az új, alacsonyabb hűtőrács a mélyebb agresszívebb légterelőkkel, az Ian Callum által az 2007-es X150 XK-n bevezetett oldalsó szellőzőnyílások átvétele és egy kis csomagtértető spolier voltak. Az utastérben a leglényegesebb változtatást a megújult ülések jelentették.