Történeti áttekintés

XJ széria 2 (1973-1979)
A Széria2 modellek hírhedtek voltak a gyenge gyártási minőségről, ami egyrészt az akkoriban a British Leyland csoporton belül igen elterjedt szakszervezeti mozgalmaknak volt tulajdonítható, amik egyébként az egész brit ipart jelentősen visszavezették.
A rossz minőség másik fő okozói az autóban széles körben alkalmazott Lucas elektronikus alkatrészek tervezési és gyártási hibái voltak.
Kezdetben a Széria2-t kétféle tengelytávval forgalmazták, de az 1974-es londoni Autószalonon a Jaguar bejelentette a kisebb tengelytávú változat visszavonását: ekkortól a négyajtós verziók már mind a hátul 10 cm–el nagyobb lábtért kínáló hosszú tengelytávval készültek. Időközben megkezdődött a kétajtós kupék értékesítése is, amelyek megőrizték a rövidebb tengelytávot.
Vizuálisan a széria2-t az elődtől az amerikai biztonsági előírások miatt magasabbra tett első lökhárítók, valamint az ehhez passzoló alacsonyabb hűtőrács különbözteti meg, kiegészítve a lökhárító alatti diszkrét légbeömlővel. Az utastér is jelentős frissítést kapott, beleértve az egyszerűsített fűtés- és légkondicionáló- kezelést, mely a korábbi modellben jelentős kritikákat kapott bonyolultsága és hatékonytalansága miatt.
1975 áprilisától az észak-amerikai verziók egy enyhén módosított első lökhárítót kaptak, amelyeken egy teljes hosszban húzódó gumi csík volt beágyazott irányjelzőkkel mindkét végén. 1975-től a V12-es verziók és 1978-tól a 4,2 literes 6 hengeres észak-amerikai autók Bosch-Lucas elektronikus üzemanyag-befecskendezést kaptak a korábbi Zenith-Stromberg porlasztók helyett.
1977 májusában bejelentették, hogy a 12 hengeres változatba épített automata sebességváltó a General Motors három sebességes THM 400 váltója lesz az addig használt brit építésű Borg-Warner egységek helyett.
Az 1978-as brit modell paletta a Jaguar XJ6 3.4, XJ6 4.2, XJ12 5.3 , Daimler Sovereign 4.2, Daimler Double-Six 5.3, Daimler Vanden Plas 4.2 és Daimler Double-Six Vanden Plas 5.3. modellekből állt.
Bár a Széria2 gyártása 1979-ben véget ért, még néhány példányt gyártottak Fokvárosban, Dél-Afrikában egészen 1981-ig.
Összesen 91227 Széria2 autó készült, ebből 14226 V12-es motorral.