Történeti áttekintés

Jaguar X-Type (2001-2009)
Az X-Type volt az egyik utolsó modell, melyet a Geoff Lawson és Wayne Burgess mint vezető tervezők irányításával terveztek.
A négyajtós szedán tehát 2001-ben indult és a modellpalettához 2004-ben csatlakozott a kombi. Mindkét verzió termelése 2009-ben szűnt meg. A kombit hivatalosan "Sportwagon" néven forgalmazták az Egyesült Államokban, és ez volt az első Jaguar modell, melyet Ian Callum irányításával terveztek.
Kezdetben az X-Type csak összkerék-hajtással és 2,5 literes vagy 3,0 literes V6-os benzinmotorral volt rendelhető. 2002-ben megjelent a 2,1 literes V6-os elsőkerék-meghajtású modell. Mindhárom motor változat elérhető volt ötfokozatú automata vagy ötfokozatú manuális sebességváltóval. Az X-Type hűtőrácsa a 2004-es majd a 2006 modell évre is kissé módosításra került.
Az X-Type facelift-et 2007-ben muatták be a Canary Wharf Motorexpo-n. A megújult X-Type-ot 2008-tól forgalmazták, az Egyesült Királyságban az értékesítés márciusban indult. A ráncfelvarrás érintette az első és hátsó megjelenést, új külső tükröket, integrált irányjelzőt, és megjelent egy 2,2 literes dízel részecskeszűrővel és új hatfokozatú szekvenciális automata sebességváltóval.
Továbbra is kínálták a 2,0 literes dízellel és a két, 2,5 és 3,0 literes V6 benzinmotorral, bár egyes európai piacokon a benzinmotoros verziót már nem forgalmazzák.
2009. július 15-én a Jaguar Land Rover bejelentette, hogy az X-Type termelése 2009 végén leáll. A közvetlen következmény 300 munkahely leépítése és a Halewood-i gyár összesen három hétnyi leállása volt a szeptember és december közötti időszakban.
Ekkorra több mint 350.000 példányt állítottak elő az X-Type-ból.